Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

ارجحیت سایت و اپلیکیشن به شبکه های اجتماعی در چیست ؟

ارجحیت سایت و اپلیکیشن به شبکه های اجتماعی در چیست ؟

ارجحیت سایت و اپلیکیشن به شبکه های اجتماعی در چیست ؟

گاهی زمانی که به مدیران کسب و کارها توصیه می کنیم تا از سایت و اپلیکیشن برای توسعه و معرفی کار خود و همچنین افزایش فروش بهره بگیرند با این پاسخ روبرو می شویم که من از شبکه های اجتماعی استفاده میکنم و از آن راضی هستم . ارجحیت سایت و اپلیکیشن به شبکه های اجتماعی در چیست ؟

در این مقاله قصد دارم نقاط قوت و ضعف هر دو بخش را بررسی کنم تا بتوانیم برای توسعه کسب و کار خود تصمیم درستی بگیریم.

قطعا جمعیت و فراوانی کاربران دنیای اینترنت را نمی توان با کاربران شبکه های اجتماعی مقایسه کرد . گرچه شبکه های اجتماعی نیز کاربران خود را دارند ، اما باید بدانیم از مطرح کردن برند خود در دنیای آنلاین چه مقصودی داریم ؟

ضمن آنکه کاربرد هر کدام از این شبکه های اجتماعی چیست ؟ مثلا می دانیم لینکدین بیشتر برای مسائل کاری استفاده می شود اما اکثر افزاد برای تفریح در اینستاگرام وقت می گذرانند . 

از طرفی خود شما زمانی که به دنبال پاسخ یک سوال و یا دریافت خدمات می گردید آن را در گوگل سرچ می کنید یا توییتر و اینستاگرام و …. ؟ 

آنچه مسلم است اگر قصد برندسازی و ماندگاری در دنیای کسب و کارهای آنلاین را داریم هر چقدر هم در شبکه های مجازی قدمت داشته باشیم این امر باعث ایجاد سابقه در اینترنت و ایجاد رتبه گوگل در بین رقبا برای ما نخواهد شد.

اکثر رقیب های قدر هر کسب و کاری یک سایت و اپلیکیشن دارند و رتبه خود را در گوگل تثبیت کرده اند. لذا با تهیه نکردن یک سایت البته با فاکتور های استاندارد از رقیب های خود عقب خواهیم ماند.

آنچه باعث برندینگ و کسب رتبه گوگل برای ما می شود ساختن یک سایت مجهز و زیبا و رعایت اصول سئو در آن سایت است . زمانی که شما یک سایت داشته باشید نام شما ماندگار خواهد شد .

پس چرا باید خود را محدود کنیم ؟

گاهی این باور غلط که ساخت یک سایت یا اپلیکیشن هزینه بالا یا دردسر زیادی دارد باعث می شود مدیران از ساختن یک سایت برای برند خود خودداری کنند .

اما در این مورد باید به دو نکته توجه کنیم . نکته نخست اینکه هزینه ای که شما برای سایت خود می کنید یک سرمایه گذاری زود بازده و پر سود است .

و نکته دوم آنکه ساخت یک سایت در وهله نخست هزینه های هنگفتی در بر ندارد .

با داشتن پلن های متفاوت برای پرداخت هزینه های اندک ساخت یک سایت می توانید هر چه سریعتر به این مقصود دست پیدا کنید .

ارجحیت سایت و اپلیکیشن به شبکه های اجتماعی در چیست ؟

ما در شبکه های اجتماعی چه کارهایی را می توانیم انجام دهیم ؟

در شبکه های اجتماعی ما تنها می توانیم عکس محصول یا خدمات خود را منتشر کنیم و برای جذب کردن کاربران نیز باید هزینه های مستمری داشته باشیم .

از همه مهمتر آن است که شما دسته بندی خدمات و محصولات و نظمی را که در یک سایت مانندیک کاتالوگ قابل سرچ و جستجو و با قابلیت بروزرسانی دارید در هیچ شبکه اجتماعی ندارید . 

اما با داشتن یک سایت علاوه بر انتشار عکس محصولات و خدمات ما می توانیم فروش آنلاین محصولات خود را حتی در زمانی که خواب هستیم هم داشته باشیم .

ضمن آنکه با داشتن پلن های درست ترغیب کننده کاربران و ارائه تخفیف های هوشمند می توان کاربران را به خرید بیشتر ترغیب کرد .

علاوه بر آنکه شما در سایت خود می توانید تخفیف هایی را به کاربران نمایش دهید ، همچنین می توان با تعیین تخفیف های سقف خرید مشتری ، ابزار های دیگر مانند ارسال رایگان خدمات ، نمایش تخفیف در سبد خرید مشتری برای محصولات مشابهی که کاربر قصد خرید آن ها را دارد و از همه مهتر مارکتینگ های بعدی یعنی ارسال ایمیل های زمان دار برای تخفیف های بعدی و یا مناسبت ها ، کاربران را به خوبی به مشتریان ثابت تبدیل کرد .

که تمام این امکانات تنها در یک سایت میسر خواهد بود .

شما در سایت ها با ایجاد مقاله های مفید می توانید رتبه بهتری در گوگل کسب کنید و کاربران خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید .

ضمن آنکه افراد جدیدی که در گوگل به دنبال مطالبی هستند که شما در مقاله خود مطرح کرده اید سایت خود را به کاربران جدید نیر معرفی می کنید .

در واقع با داشتن سایت ها ،  این کاربران هستند که با جستجو کردن به دنبال شما می آیند ،  اما در شبکه های اجتماعی این شما هستید که همیشه باید دغدغه جذب کاربر بیشتر را داشته باشید .

وقتی قرار است یک محصول را به کاربر بفروشید اگر از طریق سایت اقدام کنید که کاربر بدون هیچ مشکلی اطلاعات را وارد کرده ، محصول را انتخاب می کند و به درگاه پرداخت منتقل می شود .

اما اگر از شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کنیم ابتدا باید چند بار اطلاعات را برای کاربر ارسال کنید . کاربر فیلترشکن خود راقطع کند ، یادش برود که هزینه را رداخت کند . بعد از پرداخت هزینه یادش برود فیش واریزی را برای شما ارسال کند . 

یا شاید با ارسال فیش جعلی قصد کلاهبرداری به وجود بیاید . بعد از این مرحله تازه اطلاعات ارسال را دریافت کنید و در نهایت شما می مانید و یک سفارش که باید آن را یا دستی در یک فایل متنی یا اکسل وارد کنید .

شما قضاوت کنید کدام یک برای شما و کاربر راحت تر و زود بازده تر است ؟ 

 

اگر در دنیای امروز کسب وکار خود را آنلاین نکنیم به زودی از دنیای کسب و کار های سنتی نیز حذف خواهیم شد.

چرا با معرفی نکردن خود در دنیای اینترنت خود را به مشتریان کم محدود کنیم ؟

چرا بعد زمان و مکان را برای توسعه کسب و کار خود حذف نکنیم و محدودیت ها را از بین نبریم ؟

قطعا یک سایت خوب برای یک بخش از بخش های مارکتینگ خود باید در کنار ابزار های دیگر از شبکه های اجتماعی استفاده کند و کمک بگیرد .

شبکه های اجتماعی خاص مانند linkedin در رتبه گوگل سایت شما تاثیر گذار هستند و شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام می توانند در فروش بیشتر سایت شما موثر باشند .

اما داشتن یک شبکه اجتماعی به جای سایت و اپلیکیشن تنها یک قطعه از یک پازل بزرگ است .

حال می دانیم ارجحیت سایت و اپلیکیشن نسبت به ابزار های دیگر مسلما بیشتر است .

درخواست مشاوره رایگان و طراحی سایت 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا