Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

8 الگوریتم جستجوی گوگل در سئو

8 الگوریتم جستجوی گوگل در سئو

۸ الگوریتم جستجوی گوگل در سئو

برای آنکه برای سئو سایتمان بتوانیم موثرتر فعالیت کنیم باید الگوریتم های گوگل از جمله  ۸ الگوریتم جستجوی گوگل در سئو که در این زمینه مهم هستند ، را بشناسیم .

سئو به معنی بهینه کردن محتوای سایت برای موتورهای جستجوی گوگل است .که به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد.

یکی از راه های کاهش رتبه سایت و نزدیک کردن آن به صفحه اول گوگل تولید محتوای منظم برای سایت است یعنی همان مقاله ها.

اما برای تولید آن ها با اصول سئو باید بدانیم الگوریتم های گوگل به چه صورت کار می کنند و چه محتوایی می تواند برای سایت ما مفید تر باشد ؟

 جستجوی Google چگونه کار می کند ؟

هر بار که مطلبی را جستجو می کنید ، هزاران صفحه ، گاه میلیون ها صفحه وب با اطلاعات مفید در نتیجه وجود دارد. اینکه چگونه Google تشخیص می دهد که نتایج را نشان دهد مدت ها قبل از حتی تایپ کردن شما شروع می شود ، و با تعهد به شما برای ارائه بهترین اطلاعات عمل می کند.

سازماندهی محتوای وب

حتی قبل از جستجوی شما ، Google اطلاعات مربوط به صفحات وب را در فهرست جستجویی برای ما سازماندهی کرده است . این فهرست مانند یک کتابخانه است ، که اطلاعاتی خیلی بیشتر از تمام کتابخانه های جهان که در کنار هم را دارد.

در واقع موتور های جستجوی گوگل هیچ وقت خاموش نمی شوند و همواره با سرعت بالایی در تمام ساعات با قدرت بالا و تعداد بینهایت در حال طبقه بندی اطلاعات هستند .

در کسری از ثانیه ، الگوریتم های جستجوی Google با صدها میلیارد صفحه وب در فهرست جستجو مرتب می شوند تا مناسب ترین و مفیدترین نتایج را برای آنچه می خواهید پیدا کنید.

ارائه نتایج با روش های مفید

برای کمک به شما در یافتن سریع نتیجه برای آنچه که به دنبال آن هستید ، Google نتایج مختلفی را در قالب های مختلف ارائه می دهد.

چه به صورت نقشه با مسیرها ، تصاویر ، فیلم  یا متن ، که دائماً با روش های جدید ارائه اطلاعات در حال پیشرفت است.

فروش تبلیغات ، نه نتایج جستجو

در حالی که تبلیغ کنندگان می توانند مبلغی را بپردازند که در بخش های مشخص شده از صفحه نمایش داده شوند ، هیچ کس نمی تواند جای بهتری را در نتایج جستجو بخرد.

جایگاه شما در نتایج جستجو به تلاش خودتان در ارائه مطالب بر اساس الگوهای مناسب بستگی دارد !

خوب در این مقاله به بررسی  ۸ الگوریتم جستجوی گوگل در سئو  می پردازیم .

تقریباً هر روز ، Google تغییراتی را در الگوریتم های رتبه بندی خود ارائه می دهد. برخی از تغییرات کوچک هستند و برخی به طور جدی همه چیز را دگرگون می کند .

به همین دلیل گاهی گوگل شما را جریمه خواهد کرد و رتبه شما به جای کاهش ،  افزایش خواهد یافت .

اما کدام یک از بروزرسانی ها روی ترافیک سایت شما تأثیر می گذارند و از چه طریق؟ شما می توانید از ابزاری به نام Rank Tracker استفاده کنید.

بیایید کمی الگوریتم های مهم گوگل را بهتر بشناسیم .

 
  1. الگوریتم پاندا :

تاریخ راه اندازی: ۲۴ فوریه ۲۰۱۱

وظایف : بررسی محتوای تکراری ، کیفیت ادبی و کلمات کلیدی

الگوریتم پاندا یک به اصطلاح “نمره کیفیت” را به صفحات وب اختصاص می دهد. این نمره به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شود.

این الگوریتم به طور منظم سایت را  برای تکثیر محتوا ، محتوای با کیفیت پایین و تغییرات کلمات کلیدی بررسی می کند .

آنچه برای این الگوریتم مهم است آن است که محتوی سایت شما تکرار محتواهای از قبل موجود در اینترنت و در واقع کپی برداری از آن ها نباشد .

اگر سایت خاصی دارید که نمی توانید ۱۰۰٪ محتوای منحصر به فرد داشته باشید ، سعی کنید از تصاویر منحصر به فرد و نظرات کاربران استفاده کنید تا توضیحات محصول منحصر به فرد و غیر تکراری شود.

  1. پنگوئن

تاریخ راه اندازی: ۲۴ آوریل ۲۰۱۲

وظایف : بررسی لینک های ناخواسته یا نامربوط ، مقابله با متن بیش از حد بهینه شده

هدف الگوریتم Google Penguin رتبه بندی سایت هایی است که لینک های آن  دستکاری شده است . از اواخر سال ۲۰۱۶ ، پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی گوگل شد .

برای الگوریتم های گوگل بسیار مهم است که هر کاربر با ورود به سایت شما چه زمانی را در آن سپری می کند ؟ آیا به صفحات دیگر سر می زند یا بلافاصله از آن خارج می شود ؟

آیا باز هم صفحات سایت های دیگر با همان موضوع را جستجو می کند یا پاسخ سوال خود را در سایت شما پیدا کرده است ؟

قبل تر از این متداول بود که هرچه تعداد تکرار کلمه کلیدی متن در میان متن بیشتر بود آن مقاله در گوگل رتبه بهتری داشت  ، در واقع الگوریتم های جدید گوگل با این مورد مبارزه می کنند .

و یا برای الگوریتم ها بسیار مهم است که مانند بعضی سایت های قدیمی ، تنها با گول زدن کاربر او را به سایت خود نکشانده باشید تا تنها لیست عظیمی از تبلیغات را به اون نشان دهید .

  1. مرغ مگس خوار

تاریخ راه اندازی: ۲۲ آگوست ۲۰۱۳

وظایف : بررسی کلمات کلیدی ، محتوای کم کیفیت

الگوریتم Hummingbird به Google کمک می کند تا جستجو ها را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با جستجوگر مطابقت داشته باشد.

در حالی که کلمات کلیدی همچنان مهم هستند ، Hummingbird باعث می شود که صفحه ها برای جستجو ها رتبه بندی شوند ، حتی اگر کاربر کلمات دقیقی را وارد نکرده باشد ، سعی می کند آن ها را حدس بزند .

این مورد به کمک پردازش زبان حاصل می شود چون الگوریتم های گوگل باید این قابلیت را داشته باشند که در تمام زبان ها قابل استفاده باشند و بتوانند معانی و مترادف ها را تشخیص دهند . همچنین اصطلاحات یا کلمات تخصصی رشته های مختلف نیز باید قابل جستجو کردن باشند .

برای رعایت این مورد باید تحقیقات درباره کلمات کلیدی موثر تر را گسترش دهید .

یکی از راه هایی که گوگل تشخیص می دهد که واقعا محتوی شما درباره چیست ؟ این است که به دنبال مفهوم محتوی شما ،  کلمات مترادف استفاده شده و مهمتر از همه لینک های مرتبطی که شما به سایت های دیگر داده اید نگاه می کند . بنابراین سعی کنید روی مفاهیم تمرکز کنید ، نه فقط بر کلمات کلیدی.

8 الگوریتم جستجوی گوگل در سئو

  1. کبوتر

تاریخ راه اندازی: ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۴

وظایف : سئو غیرفعال و غیر صحیح در صفحه

کبوتر بر جستجوهایی که مکان کاربر در آن نقش مهمی ایفا می کند ، تأثیر می گذارد.

در واقع این الگوریتم با الهام گرفتن از قدرت چشمان قدرتمند کبوتر در مسیر یابی نام گذاری شده است .

درنتیجه در بعضی جستجو ها الگوریتم های گوگل به دنبال نمایش دادن نزدیکترین نتیجه از نظر فاصله مکانی به کاربر هستند تا خدمات بهتری را دریافت کند .

  1. موبایل

تاریخ راه اندازی: ۲۱ آوریل ۲۰۱۵

وظایف : بررسی عدم وجود نسخه موبایل صفحه ؛ نمایش ضعیف در موبایل

با گسترش یافتن استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند نحوه نمایش صفحات سایت در گوشی ها نیز برای گوگل جزو موارد پر اهمیت قرار گرفت .

این الگوریتم تضمین می کند که صفحات سازگار با تلفن همراه در صدر جستجوی تلفن همراه قرار بگیرند .

به یاد داشته باشید که همه جستجو ها از مانیتور کامپیوتر انجام نمی شود . بسیاری از کاربران شما دارای گوشی های هوشمند هستند .

پس صفحات سایت شما کاملا باید برای گوشی های همراه و تبلت ها بهینه سازی شده باشند .

صفحات سایت خود را به سادگی در گوشی موبایل بررسی کنید و روی سرعت و قابلیت استفاده از آن ها تمرکز کنید.

  1. RankBrain

تاریخ راه اندازی: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵

وظایف: بررسی عدم وجود ویژگی های مرتبط با جستجو خاص. محتوای کم عمق ، UX ضعیف

الگوریتم RankBrain بخشی از الگوریتم Hummingbird Google است که به Google کمک می کند تا معنای پشت سؤالات را درک کند و در پاسخ به آن سؤالات ، نتایج جستجوی متناسب را ارائه دهد.

گوگل RankBrain را سومین عامل مهم رتبه بندی می نامد . به کمک تحلیل رقابتی ، محتوا را برای ارتباط و جامع بودن بهینه کنید.

می توانید اصطلاحات و مفاهیم مربوطه را که توسط تعداد زیادی از رقبای برتر خود استفاده شده است کشف کنید .

  1. Possum

تاریخ راه اندازی: ۱ سپتامبر ۲۰۱۶

وظایف : رقابت شدید در محل مورد نظر شما

به روزرسانی Possum تضمین می کند که نتایج محلی بسته به موقعیت مکانی جستجوگر متفاوت تر است .

هرچه به آدرس یک شغل نزدیک تر باشید ، احتمال مشاهده آن در بین نتایج محلی بیشتر است.

Possum همچنین منجر به تنوع بیشتر در بین نتایج رتبه بندی شده ، مانند “دندانپزشک ” می شود .

لیست کلمات کلیدی خود را گسترش داده و ردیابی مکانی را انجام دهید. در حال حاضر مشاغل محلی به دلیل رقابت زیاد ، باید کلمات کلیدی بیشتری را نسبت به گذشته مورد هدف قرار دهند.

وقتی رتبه بندی خود را بررسی می کنید ، اطمینان حاصل کنید که این کار را از مکان هدف خود انجام می دهید .

مثلا شاید اگر در انتهای عبارت کلیدی خود نام شهر یا محله خود را ذکر کنید افراد بیشتری با توجه به موقعیت مکانی شان به سایت شما جذب شوند . مخصوصا اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی یا خدماتی باشد .

  1. Fred

تاریخ راه اندازی: ۸ مارس ۲۰۱۷

وظایف: محتوای تبلیغات محور

الگوریتم Fred  وب سایت هایی را هدف قرار می دهد که با پست های با کیفیت پایین هستند که به نظر می رسد بیشتر به منظور ایجاد درآمد تبلیغ ایجاد می شوند و  آن ها را جریمه می کند .

اگر تبلیغات را نشان می دهید ، اطمینان حاصل کنید که محتوی شما با کیفیت بالا باشد و موارد با ارزشی را همچنان برای ارائه و یاد دادن به کاربر داشته باشد . سعی نکنید Google را فریب دهید.

در واقع در تمام ۸ الگوریتم جستجوی گوگل در سئو این نکته مهم است که با بهینه کردن محتوی خود چه تعداد کاربر را می توانید به سایت خود جذب کنید و در آن نگه دارید .

هر چقدر این تعداد بیشتر باشد گوگل سایت شما را مفید تر تشخیص می دهد  و برای نمایش  دادن آن به افراد بیشتر و کمک به آن ها ان رابه رتبه یک گوگل نزدیک تر می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا